21 Temmuz 2013 Pazar

Münih Temmuz 2013

Yaz tatilinde Münih yakınlarındaki Legoland'e gittik. Legoları çok sevdiğim için gitmek istedim. Oraya gitmek için Sabah 7'de kalkıp trene bindik Trenle Münih'ten Günzburg'a gittik. Oradan da otobüsle şehir dışına çıktık. Legoland'in girişinde kocaman lego parçalarından bir giriş kapısı vardı.

İçeri girdiğimiz anda karşımıza Lego Ninjago çıktı. Kocaman bir dünya yapmışlar. Bütün Ninjago legolarını görebiliyorsunuz. Onun hemen arka tarafında ise karşımıza minyatür lego şehirler çıktı. Berlin, Frankfurt, Venedik gibi şehirler ve Hollanda, İsviçre gibi ülkeler vardı. Ayrıca Bayern Münih'in stadı, tersane, tren istasyonu ve havaalanı da vardı.

Bir de STARWARS filminin bütün serisinin bazı sahnelerini legolardan yapmışlardı. Ben bu bölümü çok sevdim çünkü herşey en küçük detayına kadar düşünülmüştü. O kadar çok sevdim ki günün sonunda burayı tekrar gezdim.

Bu bölümden sonra Lego Racers'a gittik. Burada arabalara binip kısa bir tur atıyorsunuz rollercoasterda. Yol çok kavisliydi ve arabalar da çok hızlıydı. İnince biraz midem bulandı ve başım döndü ama buna değdi çok eğlenceliydi.

Oradan sonra Legoland'in sonuna doğru yürüyüp Temple Expedition'a gittik ve Mısır'daki piramitlere benzeyen bir şeyin içine girdik. Buradaki arabalarla firavunlar dünyasını dolaştık ve elimizdeki ışıklı tabancalarla legodan yapılmış canavarları vurduk Ben 4320 puan topladım.
Legoland'te en çok hoşuma giden yerlerden biri de Lego Fabrik'di. Orada legonun yapımını ve paketlenmesini öğrendik ve gördük. Onun mağazasındaysa aradığımız bütün lego parçalarını buldum . Gramla alıp tartıyorsunuz ve ayrıca vücut parçalarını istediğiniz gibi birleştirip lego adamlar da yapabiliyorsunuz.

Lego Fabrik'ten sonra diğer lego oyunlarına da baktık. Bir kalenin içinden başka bir rollercoaster'a da binebiliyorsunuz ama biz binmedik çünkü ters dönüyordu. Biz kısa bir safari turu yapıp legodan yapılmış hayvanların olduğu bölümü gezdik. Bir de iki kişilik bir tekneyle yine legodan yapılmış kuşların olduğu bir havuzu dolaştık.

Ayrılmadan önce Legoland'ın etrafını dolaşan trene de bindik. Tabii bir de legodan yapılan şehirleri, tekrar gezdik. Legoland çok eğlenceli bir yerdi. Lego seviyorsanız ve eğer Almanya'ya giderseniz mutlaka görün derim.

Münih'te ayrıca benim çok çok beğendim iki yer daha var: Biri Münih hayvanat bahçesi diğeri ise English Garden denilen dev bir park.
Hayvanat bahçesi çok çok büyük ve hayvanların çoğu kafes dışında dolaşıyor. Çok güzel bir park ve çok çeşitli hayvanları görebilirsiniz. Hatta bir bölümde yavru keçilerle oyun bile oynayabilirsiniz. Ayrıca gerçek bir asma köprü yapmışlar. Üstünden yürüyorsunuz ama biraz sallantılı.

English Garden ise çok büyük yemyeşil bir park.
Ben doğayı çok sevdiğim için oradan hiç çıkmak istemedim. Bisiklete binenler, ata binenler, güneşlenenler vardı. Ayrıca etrafınızda dolaşan bir sürü de kuş. Münih çok güzel, yeşil, temiz bir şehir. Herkes bisiklete biniyor ve trenle Legolan'e giderken gördüm, herkes güneş paneli kullanıyor, güneş enerjisi elde etmek için. Ayrıca yemekleri de harika;  sosisin bu kadar çok çeşidini daha önce hiç görmemiştim.