3 Aralık 2011 Cumartesi

Barcelona - Kasım 2010

Barcelona'da ilk gün akvaryuma gittik.Akvaryumda benim ilgimi çeken bir istakoz vardı ayrıca o istakoz kırmızı bir sudaydı. Akvaryumun en sonunda penguenler, zehirli ok kurbağaları ve de kaplumbağalar vardı. Oradan çıktıktan sonra şehir içinde dolaşıp Gaudi'nin yaptığı binaları gezdik. Gaudi çok ünlü bir mimarmış ve çok değişik binalar yapmış. En ünlüsü La Sagrada Familia adında bir kilise.

Burası çok güzel bir yer. İçinde bir bölüm var orada Gaudi'nin kiliseyi nasıl yaptığını gösteren fotoğraflar var. En çok doğadan etkilenmiş.Kilisenin içinde  ağaç gövdeleri, palmiye yaprakları ve deniz kabuklarına benzeyen yerler vardı. Uzun ayaklar ağaç kabukları ve dallar gibiydi, dar merdivenler de deniz kabukları gibi. Kiliseyi bitiremeden de bir tramvay çarpmış ölmüş. Oradan çıkınca diğer Gaudi binalarını da gezdik. Zaten hemen anlaşılıyorlar dışarıdan. Bir tanesi bir apartmandı ve balkonları dalga gibiydi. Onun tepesine çıkıp Barcelono'ya baktık.

Ertesi gün kahvaltıdan sonra Barcelona takımının stadına Nou Camp'a gittik. Çok güzel bir müzesi var ve Barcelona takımının kazandığı kupalarla dolu. Ben en çok Lionel Messi'yi seviyorum onun da eşyaları vardı orada. Stadın içine de girdik, soyunma odalarını gördük, yedek kulübelerine kadar indik, sahaya bile çıktık.

O gün ögle yemeğinden sonra Gaudi'nin yaptığı bir başka yere Park Guell'e gittik. Burası çok büyük ve güzel bir park. Şarkı söyleyip gitar çalanlar ve gösteri yapanlar var. Burada da Gaudi'nin yaptığı binalar vardı. Masallardaki evlere benziyorlardı. Benim en çok aklımda onun yaptığı rengarenk bir kertenkele heykeli kaldı.

Üçüncü günümüzde otobüse binip önce Girona kentine gittik. Orada çok dar sokaklar ve bol merdiven vardı. Bir de bir arslan heykeli vardı. Onun poposunu öperseniz şehre aşık olup tekrar geliyormuşsunuz. Girona'dan sonra Figuentes kasabasına yani Salvador Dali'nin müze evine gittik. Binanın tepesindeki yumurtalardan çok etkilendim çünkü hiç düşmüyorlardı. İçeride ise sarkık duran bir tekne vardı. İmkansız gibi bir şey! Bir odada ise tavana resim yapmıştı.

Alttan bakınca sanki, gerçekten tavanda duran insanlar varmış gibi görünüyordu. Dali çok çılgın bir ressam yani resimleri diğer ressamlardan farklı. Müzede en çok beğendiğim şey ters duran gemiydi ayrıca akan saatleri de çok güzel bence. Herkesin bu müzeyi görmesini isterim. Ayrıca yanındaki meydanda da başka heykelleri de var ve çok güzel bir restoran var.

Barcelona'yı ben çok sevdim.